۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

کاهش ۲۹ درصدی مجموع صید میگوی خلیج فارس در سال ۱۴۰۰/ قیمت عمده فروشی میگوی خلیج فارس؛  کیلویی ۲۰۰ هزار تومان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه مجموع صید میگوی دریایی خلیج فارس در فصل صید سال ۱۴۰۰، چهار هزار و ۶۳۸ تن اعلام شده است، گفت: این آمار حاکی از کاهش ۲۹ درصدی مجموع صید میگوی خلیج فارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۹۱۸۳۳

کاهش ۲۹ درصدی مجموع صید میگوی خلیج فارس در سال ۱۴۰۰/ قیمت عمده فروشی میگوی خلیج فارس؛  کیلویی ۲۰۰ هزار تومان

مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه میگوی دریایی از مهمترین گونه‌های با ارزش غذایی محسوب می‌شود و با عمر کوتاه در چرخۀ اولیه زیستی آبزیان قرار دارند، گفت: همچنین صید این گونه با ارزش در سبد صید خرد و سنتی جامعه محلی ساحل نشین جنوب کشور از نظر اقتصادی از جایگاه بالایی برخوردار است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در آب‌های خلیج فارس در مجموع امسال به چهار هزار و ۶۳۸ تن رسیده است، بیان داشت: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۹ درصد کاهش همراه بوده است.

کاهش ۵۴ درصدی صید میگو در آب‌های هرمزگان

به گفته وی، عمده کاهش صید میگو به کاهش ۵۴ درصدی صید در استان هرمزگان و کاهش ۵۷ درصدی صید پاییزه استان خوزستان مرتبط بوده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: همچنین صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر امسال در مقایسه با مدت مشابه با یک درصد افزایش همراه بوده است.

قمیت عمده فروشی میگوی خلیج فارس؛  کیلویی ۲۰۰ هزار تومان

آخوندی، متوسط قیمت عمده فروشی میگوی ببری در اسکله را هر کیلو به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان، گونه موزی ۱۶۰ هزار تومان و گونه سفید را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: مجموع صید میگوی دریایی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته، هشت درصد کاهش و در مقایسه با میانگین ۱۰ سال گذشته پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آخوندی خاطرنشان ساخت: از مجموع صید میگوی دریایی خلیج فارس در سال جاری ۳۸ درصد به صید گونه ببری، ۱۰ درصد به صید گونه موزی، ۴۸ درصد به صید گونه سفید و سرتیز و چهار درصد به صید گونه سرتیز اختصاص داشته است.

وی اظهار داشت: از میزان صید میگوی دریایی مذکور دو هزار و ۹ تن به استان بوشهر، دو هزار تن به استان خوزستان و ۶۲۹ هزار تن به استان هرمزگان تعلق داشته است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه عمده صید میگوی هرمزگان گونه موزی، عمده میگوی بوشهر ببری و عمده گونه خوزستان سفید، است، اظهار داشت: امسال ۷۳ درصد مجموع صید هرمزگان گونه موزی، ۶۳ درصد صید استان بوشهر گونه ببری و ۶۴ درصد صید استان خوزستان گونه سفید بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین از مجموع چهار هزار و ۶۳۸ تن میگوی دریایی صید شده در خلیج فارس در فصل صید ۱۴۰۰، ۴۳ درصد به استان بوشهر، ۴۳ ردصد به استان خوزستان و ۱۴ درصد به استان هرمزگان اختصاص داشته است.

مجوز فعالیت ۷۳۳ فروند شناور برای صید میگوی خلیج فارس

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: امسال به منظور صید میگوی دریایی ۷۳۳ فروند شناور در آب‌های خلیج فارس به صید میگو اشتغال داشتند که از میان ۷۶۵ فروند قایق و ۹۶۵ فروند لنج بوده اند.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: در آب‌های استان‌های بوشهر و خوزستان قایق‌ها و لنج‌ها مجوز فعالیت صیادی داشتند، اما در آب‌های استان هرمزگان فقط به لنج‌ها مجوز صید میگو داده شده بود.

به گفته آخوندی، با هدف حفظ ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، حدود هفت سال است که صید میگوی دریایی از سوی سازمان شیلات ایران توسط کشتی‌ها بزرگ ممنوع اعلام شده است.

وی یادآور شد: صید میگو در آب‌های استان بوشهر و خوزستان در مرداد ماه، صید میگوی هرمزگان در مهر ماه و صید فصل دوم استان خوزستان در آذر ماه صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار